Komplektēšanas problēma: pasūtījumu izpilde tiešsaistes pasaulē

janvāris 29, 2019

E-komercijas revolūcija ir uz visiem laikiem mainījusi to, kā mēs iegādājamies preces un pakalpojumus – tostarp pārtiku. Kādēļ apmeklēt tirdzniecības centru, ja varat ērti pasūtīt visu nepieciešamo no mājām? Mazāk stresa un lielākas ērtības – ir tikai pašsaprotami, ka patērētāji izvēlas pārtikas iegādi tiešsaistē.

Taču, samazinot klienta fizisko iesaisti tirdzniecības procesā, mazumtirgotāji ir atklājuši, ka tas padara viņu darbu sarežģītāku un dārgāku. Apmeklējot lielveikalu, mēs paši komplektējam savu “pasūtījumu” un nogādājam preces mājās. Taču, parādoties e-komercijas tirdzniecības modelim, šie pienākumi jāveic mazumtirgotājam, kā rezultātā samazinās peļņa.

Pastāv divi veidi, kā mazumtirgotāji var kontrolēt šīs papildu izmaksas:

  • Komplektēšana tiek veikta centralizētās noliktavās – kas pazīstamas kā “tumšie veikali” vai distribūcijas centri. Šī pieeja ir ātra un efektīva, jo katras preces apstrādes laiks ir minimāls. Un, tā kā piekļuve distribūcijas centram ir ierobežota, komplektēšanu nekad nepārtrauc vajadzība risināt problēmas pārdošanas zālē.
  • Komplektēšana tiek veikta esošajos mazumtirdzniecības veikalos. Šī modeļa ietvaros mazumtirgotāji balsta savu e-komercijas darbību uz esošo veikalu un piegādes tīkla iespējām. Pasūtījumi tiek komplektēti klienta dzīvesvietai tuvākajā veikalā, lai samazinātu piegādes izdevumus.

Izmantojot esošo veikalu tīklu, pārtikas mazumtirgotāji var saglabāt zemas sākotnējās infrastruktūras izmaksas. Kādēļ viņiem vajadzētu apsvērt distribūcijas centru izveidi?

Optimizēta noliktavas darbība

Ja fiziskie lielveikali ir optimizēti, lai pielāgotos patērētāja iepirkšanās vajadzībām, mazumtirgotājiem ir lielāka kontrole pār distribūcijas centra izkārtojumu. Plauktus un uzglabāšanas sistēmas iespējams izkārtot tā, lai optimizētu komplektēšanas un iesaiņošanas procesus, kas dod iespēju ievērojami palielināt apjomus.

Tradicionālā lielveikalā preces tiek pārvietotas no piegādes auto uz plauktu, no plaukta iepirkumu grozā, no iepirkumu groza maisiņā. Taču distribūcijas centrā preces tiek pārvietotas tikai vienu reizi – no piegādes paletes maisiņā, kas ir gatavs piegādei klientam. Mazāka preču pārvietošana padara komplektācijas procesu ātrāku un labāk pasargā katru pārtikas preci.

Piegādes problēmas

Taču distribūcijas centriem ir savi trūkumi. Piemēram, Zviedrija ir ļoti liela valsts, kur lielākā daļa pilsētu atrodas dienvidos. Distribūcijas centrs var apkalpot dienvidu reģionu, taču attālums līdz pilsētām valsts ziemeļos ir pārāk liels, lai darbotos rentabli.

Šajā gadījumā pārtikas mazumtirgotāji var gūt labumu, izmantojot hibrīda darbības modeli. Distribūcijas centrs dienvidos var apstrādāt pasūtījumus no pilsētās dzīvojošiem klientiem. Ziemeļos mazumtirgotājs var izmantot sava tīkla veikalus kā e-komercijas komplektēšanas centrus, jo tiem ir nepieciešamā infrastruktūra vietējo klientu apkalpošanai. Šajās nomaļajās vietās mazumtirgotāji var piedāvāt piegādi mājās vai Click & Collect pakalpojumus, atbilstoši savu klientu vajadzībām un vēlmēm.

Katrs gadījums ir atšķirīgs

Ideālā pasaulē mazumtirgotāji varētu izvēlēties vienu modeli un pielietot to visā savā e-komercijas darbībā. Taču pārtikas produktu e-komercija reti ir tik vienkārša un ir ļoti iespējams, ka Jūsu uzņēmumam būs nepieciešams kombinēt vietējos lielveikalus un distribūcijas centrus.

Šādos gadījumos Jums jānodrošina, ka darbība tiek stingri pārvaldīta un, cik vien iespējams, optimizēta. Tehnoloģiju izvēle būs izšķiroša, lai palielinātu darbības efektivitāti, nesamazinot klientiem piedāvāto preču un pakalpojumu kvalitāti.