Pārdot vairāk – zaudēt mazāk

janvāris 19, 2016

Ikgadējie zaudējumi no zādzībām mazumtirgotājiem visā pasaulē izmaksā apmēram 123,4 mljrd.$*. Tirgotājiem, kuriem tā jau ir grūti izdzīvot nežēlīgas konkurences apstākļos, šie zaudējumi stipri sit pa kabatu. Vairāk nekā 75% no šiem zaudējumiem ir zādzības no pircēju puses vai dēļ negodīgiem darbiniekiem.

Apspriežot šo problēmu ar tirgotājiem no visas pasaules, sākot no mazām kafetērijām un beidzot ar lielajiem tirdzniecības tīkliem, mēs secinājām, ka šai problēmai nav ģeogrāfisku, kulturālu un demogrāfisku īpašību. Patiesība ir tāda, ka kāds no Jūsu pircējiem vai darbiniekiem obligāti centīsies no Jums kaut ko nozagt. Un visnepatīkamākais ir tas, ka pēc statistikas datiem darbinieki zog 6 reizes biežāk nekā pircēji. Visbiežāk zog neliela izmēra preces, kuras var viegli paslēpt.

Pārtikas lielveikaliem tās visbiežāk ir baterijas, skuvekļi, medicīniskie preparāti vai mobilo telefonu aksesuāri. Apģērbu veikaliem parasti tie apavi vai kosmētika.

Un tā, mēs saprotam, ka šī problēma tirgotājiem ir aktuāla, un kas noēd viņu peļņas lielāko daļu. Un kas gan notiek cīņā ar šo likstu? Var novērot, ka visur palielinās novērošanas kameru skaits veikalos un sabiedriskajās vietās. Bet, ja domā par pircēju lojalitāti un par to, ka Jūs vēlaties piesaistīt un noturēt aizvien vairāk pircēju, tad diezin vai es kā pircējs gribētu būt par nepārtrauktas novērošanas objektu.

Es esmu pārliecināts, ka zādzību problēmu nedrīkst apskatīt no vienpusīgi un nepieciešams izmantot kompleksu pieeju.

Pirmkārt, pārliecinieties, ka Jūs darbā pieņemat pareizos cilvēkus. Pieņemot cilvēkus darbā, rūpīgi pārbaudot viņu iepriekšējo darba pieredzi, var paaugstināt iespēju iegūt godīgus un lojālus darbiniekus.

Otrkārt, ne visiem zaudējumiem iemesls ir cilvēku negodīgums. Sekojiet cenu pareizībai plauktos. Zaudējumi bieži rodas arī tad, kad cena plauktā atšķiras no cenas sistēmā. Šeit lielu lomu spēlē cilvēciskais faktors, nevis iepriekšēji ieplānota krāpšana. Tas pats attiecas arī uz inventarizāciju biežumu un precizitāti, kā arī uz iekšējo kontroli. Zaudējumi var rasties visos Jūsu biznesa etapos, ne tikai tirdzniecības zālē.

Treškārt, padomājiet, kādas no visbiežāk zagtajām precēm (piemēram, skūšanās piederumi, baterijas, cigaretes utt.) Jūs varat pārnest uz mūsdienīgajiem pašapkalpošanās preču izsniegšanas automātiem, kur pircējs pats izvēlas viņam nepieciešamo preci info kioskā vai paņem speciālu preces kartiņu plauktā, apmaksā to kasē un pēc tam saņem preci automātā, kas ērti novietots ārpus kases zonās. Tas var būtiski samazināt zaudējumus no līdzīgu preču zādzībām.

Un tā, neskatoties uz to, ka katram tirgotājam jāveic pašam sava zaudējumu rašanās iemeslu analīzi savos veikalos, neaizmirstiet, ka eksistē jau risinājumi, kas darbojas un pierādījuši savu efektivitāti, kas tiek galā ar šīm aktuālajām problēmām un var aizsargāt Jūsu biznesu no iespējamiem zaudējumiem. Naudu, ko Jūs ieekonomēsiet no zaudējumiem šodien, var kļūt par investīcijām nākotnē.

*Global retail theft barometer 2014-2015
** Hayes International